Από την εποχή που άρχισε στην Ελλάδα να προβάλλεται για πρώτη φορά στον ελληνικό κινηματογράφο η πρώτη ταινία, ο άνθρωπος βρήκε το νέο τρόπο διασκέδασης που οι γονείς του και οι παππούδες του ούτε στα πιο τρελά τους όνειρα δεν είχαν φανταστεί. Οι πρώτες ταινίες ήταν ασπρόμαυρες και μ’ αυτές μεγάλωσαν πολλές γενιές. Όμως, κατόπιν, προστέθηκε το χρώμα που έδωσε νόημα στην ταινία, ρεαλισμό  και ζωντάνια.

Μέσα απ’ αυτές διδαχτήκαμε τις παλιές αντιλήψεις, ότι αν δεν παντρευόταν η αδερφή έπρεπε να μην παντρευτεί και ο αδερφός.

http://www.youtube.com/watch?v=Yw-3WtjbxrI

Η αντίθετη περίπτωση με παρόμοιο σενάριο φαίνεται σε άλλη ταινία εξίσου αγαπημένη.

http://www.youtube.com/watch?v=7wUWA42dEDw

Το έργο είναι παρόμοιο, αλλά προστίθενται δύο σκηνές. Η υπάλληλος του γραφείου είναι ερωτευμένη με τον ήρωα και εκείνος δεν την βλέπει ερωτικά. Στο σημείο που τελικά μένουν μόνοι τα αδέρφια ξαφνικά χτυπάει η πόρτα και μπαίνει ένας παλιός έρωτας της αδερφής, χήρος και πετυχημένος, που δεν της τον έδωσαν οι δικοί της, τον οποίο τελικά παντρεύεται. Στο τέλος βλέπουμε τον ηρώα μας βολεμένο με την υπάλληλο.

Υπάρχουν όμως και περιπτώσεις ελληνικών ταινιών, που με αγώνα καταφέρνουν να παντρευτούν στο τέλος αυτούς που αγαπάνε.

http://www.youtube.com/watch?v=J4yGfeZQLG0

 

http://www.youtube.com/watch?v=g6wLp4NzfQk

 

http://www.youtube.com/watch?v=axoXM58JJB0

 

Όλες οι παραπάνω περιπτώσεις διαπραγματεύονται ακριβώς το ίδιο θέμα. Άτομα που λαχταρούν να παντρευτούν και βρήκαν τα ταίρια τους εμποδίζονται από τα αδέρφια τους, αλλά αφού με κόπο και μόχθο καταφέρνουν να τους παντρέψουν, στο τέλος παίρνουν αυτούς που αγαπάνε, ο καθένας με το δικό του τρόπο. Πάντως, δεν παραλείπεται η λεγόμενη τιμή του αδερφού, που σε όλους μας είναι γνωστή, και φυσικά, η παρόμοια, γαμπρός ή μακαρίτης, που έλεγαν τα αδερφια, για να εξασφαλίσουν τον γαμπρό και να τακτοποιήσουν την απρόσεκτη αδερφή τους.

Ελληνικός Κινηματογράφος

Όμως πάντρευαν τα παιδιά τους χωρίς απαραίτητα να έχουν αδέρφια μόνο και μόνο αν ήταν κοπέλες να μην μείνουν γεροντοκόρες. Στην περίπτωση αυτή, έπρεπε μια θεία πολύ προοδευτική να έρθει και με το μαγικό ραβδάκι να σώσει την κατάσταση. Το μαγικό ραβδάκι ήταν οι κανάτες.

 

http://www.youtube.com/watch?v=D6lILjJpme4

Η επόμενη πολύ σοβαρή νοοτροπία που υπήρχε κάποτε ήταν η θέση της σαραντάρας. Η γυναίκα κάποτε αν περνούσε τα σαράντα ήταν καταδικασμένη να μείνει γεροντοκόρη ή να μην ξαναπαντρευτεί. Ευτυχώς, σήμερα αυτό δεν ισχύει. Σε όλες τις περιπτώσεις η αξέχαστη Βλαχοπούλου έδειξε ότι η σαραντάρα ακόμα και εκείνη την εποχή είχε δικαίωμα στον έρωτα και είναι λάθος ακόμα κι αν είναι σοβαρή επιχειρηματίας ή πλούσια χήρα να πιστεύουν οι δικοί της ότι τελείωσε η ζωή ή ότι θα μπορούσε να φτιάξει τη ζωή της με έναν γέρο που της έδιναν οι δικοί της χωρίς να τον αγαπά, λόγω της ηλικίας της. Τους απέδειξε ότι μπόρεσε να προχωρήσει τη ζωή της και να κάνει το όνειρό της πραγματικότητα. Δεν ήταν όμως τυχερή στην ταινία που ήταν επιχειρηματίας, διότι εκεί παντρεύτηκε αυτόν που δεν ήθελε κατά βάθος, αλλά θα έπρεπε να πάρει κάποιον οπωσδήποτε κι αυτό έκανε.

http://www.youtube.com/watch?v=DO9jE6l_t_g

 

Όμως αυτό δεν γινόταν μόνο στις σαραντάρες, αλλά και στους προχωρημένους στην ηλικία άνδρες. Η ανδρική ανομοιότητα στην ηλικία δεν πετύχαινε, άνδρες που λαχταρούν πολύ μικρότερες, αλλά δεν τις παντρεύονται και μένει όνειρο είναι οι εξής ταινίες.

http://www.youtube.com/watch?v=d1QTUaV_9kM

 

http://www.youtube.com/watch?v=kCS5qSeyNDA

 

http://www.veoh.com/watch/v41560520C3THHj7F

 

http://www.youtube.com/watch?v=7mCzDX83Dx0

 

Όμως στην παρακάτω ταινία το όνειρο δεν μένει όνειρο.

 

http://www.youtube.com/watch?v=jZeXk3DccQs

 

Όπως κι εδώ:

http://www.youtube.com/watch?v=oiPFrYXReWE

 

Όμως και στους συνομήλικους υπήρχε η δολοπλοκία και το γνωστό στρίβειν δια του αρραβώνος που καθιέρωσαν αυτοί που πιέστηκαν για διάφορους λόγους να παντρευτούν μια που ήθελαν ή δεν ήθελαν.

 

http://www.youtube.com/watch?v=3Fufqk6Zsls

Επίσης, υπήρχαν καταστάσεις, όπως άνθρωποι που χώρισαν και ξαναπαντρεύτηκαν.

 

http://www.youtube.com/watch?v=SebM0CznAmE

Άνθρωποι που φαντάζονταν ένα όνειρο και τελικά παντρεύτηκαν αυτό το άτομο και δεν το ήξεραν ή απογοητεύτηκαν απ’ αυτό.

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=BjY4HPXk2wI

 

 

Άνθρωποι που παραλίγο να χωρίσουν.

 

http://www.youtube.com/watch?v=y-Qw0oG43J8

 

http://www.youtube.com/watch?v=HGq6p1w0800

 

http://www.youtube.com/watch?v=BatpJvnriew

 

Όμως τίθεται ένα δίλημμα: αν είσαι δικαστής και πρέπει να καταδικάσεις την ίδια τη γυναίκα σου τι πρέπει να κάνεις; Η απάντηση κρύβεται εδώ:

http://www.youtube.com/watch?v=smblJ1dcaZI

 

Κι αν δύο αδέρφια αγαπάνε δύο αδέρφια επιτρέπονται οι γάμοι τους;
Η απάντηση κρύβεται εδώ:

http://www.youtube.com/watch?v=9x93J78jwkk

 

Αν όμως δεν κρατήσεις το λόγο σου τι συμβαίνει;

http://www.youtube.com/watch?v=dJePgu-2J4c

 

Τι γίνεται αν κάποια σε φέρει στο σωστό δρόμο;

http://www.youtube.com/watch?v=TwbMhp74DRw

 

Όμως μπορείς και κάποια που δεν σ’ αγαπά να την καταφέρεις με τον τρόπο σου. Όλα γίνονται σ’ αυτή τη ζωή, φτάνει να έχεις υπομονή και επιμονή, όπως έκανε ο Γρηγόρης ο ήρωάς μας! Να μπορείς να τραγουδήσεις μαζί της Ένα χρυσόψαρο μέσα στη γυάλα.

http://www.youtube.com/watch?v=iz3gTfVtnwA

 

Αλλά και η Δέσποινα μια χαρά τα κατάφερε!

http://www.youtube.com/watch?v=MAF8wZFOYro

 

Αν είσαι όμως έξυπνη μπορείς να πας σε ένα νησί και να δείξεις την τέχνη σου. Ένα ρίσκο είναι, αλλά αν δεν ρισκάρεις πώς θα πετύχεις;

http://www.youtube.com/watch?v=p2MM7J2fbDM

 

Μπορεί όμως ένα ξενοδοχείο στον Πόρο η Χρυσή Αυγή να σου χαρίσει ξέγνοιαστες διακοπές; Θα μας απαντήσει ο αγαπημένος μας Θανάσης εδώ:

 

http://www.youtube.com/watch?v=gaaXpxLzp8w

 

Δεν ξέρεις όμως πότε μπορεί να έρθει η μεγάλη αγάπη. Μπορεί να σε ληστέψει την ώρα που κοιμάσαι. Όνειρο θα μου πείτε, αλλά είναι ένα όνειρο μόνο για τους εραστές του ονείρου.

http://www.youtube.com/watch?v=8oatGyFebw0

 

Αλλά η μοίρα δυστυχώς δεν ξέρει από αγάπες όταν θέλει να επέμβει και όλα τα χαλάει. Μια ασθένεια μπορεί να φερει το τέλος. Ένα τέλος που κάνει τα άτομα να συμβιβαστούν με την ιδέα και να θέλουν να μείνουν μόνοι με την αρρώστια τους.

http://www.youtube.com/watch?v=AVrVn0W_2Ek

 

http://www.youtube.com/watch?v=ntv7uL4asRE

Αλλά μια ασθένεια μπορεί να μας οδηγήσει και στην αγάπη, ανεξάρτητα αν είναι αληθινή ή ψεύτικη.

http://www.youtube.com/watch?v=FWv0fJOFxms

 

Υπήρχε και η περίπτωση του ιατρικού λάθους όμως:

http://www.youtube.com/watch?v=6Sm3kdw6kUs

 

Τελικά ζει ή πέθανε ο ήρωας;

http://www.youtube.com/watch?v=CEws8XhtZNw

 

http://www.youtube.com/watch?v=4RIvDCG6Obc

 

Μπορεί όμως να μην είσαι άρρωστος αλλά νεκρός και να έχεις αισθήματα; Θα μου πείτε γίνεται αυτό; Για να γίνει πρέπει να ζήσεις μια εξωσωματική εμπειρία. Αυτό θα μας το δείξει ο αγαπημένος μας ηθοποιός Βασίλης Χαραλαμπόπουλος με τη ζήλια και τον φανατισμό του. Αχ τι ανακάλυψε σαν νεκρός! Η κοπέλα  του με τον καλύτερό του φίλο! Όμως ήταν αυτή η αλήθεια; Πέντε λεπτά ακόμα δώστε μου χρόνο και θα σας απαντήσω σ’ αυτό.

http://www.youtube.com/watch?v=THrX-QS6LJ8

 

Όμως και η ζήλια δεν έλειπε από τον ελληνικό κινηματογράφο. Οι ήρωες πονούσαν και ζήλευαν όπως μια γυναίκα ή ένας άνδρας που αγαπάνε πολύ και δεν έχουν εμπιστοσύνη στο σύντροφό τους. Όμως οι συγκυρίες και οι συμπτώσεις έκαναν πιο έντονη τη ζήλια, αλλά στο τέλος λύνονταν οι παρεξηγήσεις και όλα έληγαν καλώς. Ειδικά, αν υπήρχε ένας τσιγκούνης και ζηλιάρης τα αποτελέσματα ήταν πιο ολέθρια. Όμως το τέλος ήταν πάντα καλό.

http://www.youtube.com/watch?v=Vb5aYsy4Egw

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=69M01nrDnis

 

http://www.youtube.com/watch?v=lDJU9XE3sHs

 

Εκτός από τη ζήλια υπήρχε και το ψέμα στις ταινίες.

 

http://www.youtube.com/watch?v=bkL5rP-XOQQ

 

http://www.youtube.com/watch?v=zveqk0mnkno

 

http://www.youtube.com/watch?v=OHJ4ZJ-3pxw

http://www.youtube.com/watch?v=WdWssm98T5k

 

Επίσης, μπορούσε ο άνδρας να έχει το μπλεξιματάκι του και να μην το μάθει η γυναίκα του ποτέ

 

http://www.youtube.com/watch?v=-4DoyTQykTU

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=DP1_ANkaEck

 

Η αντίθετη περίπτωση είναι η παρακάτω ταινία:

Ο Θοδωράκης το παράκανε με τον ανύπαρκτο φίλο του Λευτεράκη. Αυτός τους ξεπέρασε όλους, αλλά ουδέν κρυπτόν υπό τον ήλιο λέει ο σοφός λαός.

http://www.youtube.com/watch?v=FYAQ5N-Ahmk

 

Τι γίνεται αν και οι δύο έχουν λερωμένη τη φωλιά τους όμως;

http://www.youtube.com/watch?v=x2HUXKdcA1U

 

Όταν ένας άνδρας είναι κατά του γάμου και μια γυναίκα τον κάνει να αλλάξει ριζικά απόψεις;

http://www.youtube.com/watch?v=7w62qpaXUGc

 

Ο έρωτας όμως ήταν τόσο ισχυρός, που δεν άντεχαν ο ένας μακριά από τον άλλο. Έτσι, στο ναυτικό πολλά άτομα πήγαν να βρουν τους αγαπημένους τους ή βρέθηκαν εκεί κατά τύχη.

http://www.youtube.com/watch?v=n8iGdZX45j8

 

http://www.youtube.com/watch?v=vsAiilhhnd0

 

Η χαρτοπαιξία ήταν συνηθισμένη και δεν έλειπε.

 

http://www.youtube.com/watch?v=tJ-pvsjvdIM

 

http://www.youtube.com/watch?v=M0zSN-eJN4s

 

Όμως και το θέμα εκλογές υπήρχε. Αυτό γιατί να μείνει απ’ έξω;

http://www.youtube.com/watch?v=dkKn0vL1PLs

 

http://www.youtube.com/watch?v=oMwJWRznLz0

 

http://www.youtube.com/watch?v=3h2-iLRrl8Q

 

http://www.youtube.com/watch?v=t5aTh4I0Gik

 

Αν κάποιος είναι φτωχός και έχει πολλά παιδιά;

http://www.youtube.com/watch?v=FPBLTDWhBz8

 

Αν όμως δεν είχαν καθόλου παιδιά και ήθελαν διακαώς να αποκτήσουν;

http://www.youtube.com/watch?v=Bjy4QHkY0Bg

Τι να κάνεις όμως όταν είσαι προϊσταμένη ενός γοητευτικού άνδρα και πρέπει εκτός από προϊσταμένη να νιώσεις ότι είσαι και γυναίκα; Την απάντηση θα μας τη δώσει αυτή η ταινία.

http://www.youtube.com/watch?v=8mMGRocyGwc

 

Ωραία, παντρεύτηκες την καλή σου αλλά…

http://www.youtube.com/watch?v=PkGwpBswu7w

 

Πέρασαν τα χρόνια κι όμως το πρόβλημα παραμένει.
http://www.youtube.com/watch?v=zf4NDCEvUTg

 

Όμως κι από την άλλη πλευρά μπορεί να ισχύει αυτό. Ναι και ένας πεθερός δεν είναι όπως τον περίμενες. Μάλλον για μπαμπούλας κάνει. Έτσι τουλάχιστον τον βλέπει ο γαμπρός του.

http://www.youtube.com/watch?v=9KVQT15RYSQ

 

http://www.youtube.com/watch?v=8K8lDQ9rik0

 

Και θείος να είναι, αν είναι στο χαρακτήρα του δεν μπορεί να αλλάξει. Το αποτέλεσμα είναι το ίδιο.

 

http://www.youtube.com/watch?v=U6Lj_X4jd_k

 

Ο έρωτας δεν κάνει διακρίσεις. Ακόμα κι αν δεν τον πιστεύεις θα έρθει ακάλεστος να σε βρει. Ποιο είναι το αποτέλεσμα; Θα καταλήξεις να σκίσεις τα καημένα τα συγγράμματά σου που έγραφαν για την ανυπαρξία του έρωτα.

http://www.youtube.com/watch?v=LYmG5azi-pc

Μπορεί όμως να μας χαρίσει και κωμικές στιγμές.

http://www.youtube.com/watch?v=QwrEGvJ25P0

 

Να μεταμορφώσει τον άνθρωπο

http://www.youtube.com/watch?v=SVCAdTk_Ih0

Μπορεί να αγαπιούνται πολύ δύο ηλικιωμένοι και να τους χαλάσει αυτή τη σχέση ο έρωτας των παιδιών τους και να θυσιαστούν.

http://www.youtube.com/watch?v=orSHzNtArp8

Μπορεί όμως τα παιδιά να χωρίσουν κι αυτός ο έρωτας τελικά να ζήσει.

http://www.youtube.com/watch?v=3s4Yc8_hKkQ

Το κοινό λάτρεψε και ανέδειξε τις πετυχημένες ταινίες και τις έχει βάλει στην καρδιά του. Απόδειξη είναι ότι τα κρατικά και τα ιδιωτικά κανάλια τις προβάλλουν ασταμάτητα και αυτό θα γίνεται μέχρις ότου υπάρχει τηλεόραση και κοινό που να αγαπά αυτές τις ταινίες. Αυτές είναι μια μεγάλη κληρονομιά για μας τους Έλληνες και τους Κύπριους. Ας μην τους ξεχάσουμε κι αυτούς. Ελληνικά μιλάνε.

Αγαπημένη ταινία μου υπήρξε και η εξής:

http://www.youtube.com/watch?v=m_b28s3t8qs

Σ’ αυτή περιέχεται και η γνωστή ατάκα «Πολλά τα λεφτά Άρη».

Αφού αναφέρθηκα σε ατάκες θα ξέρετε ότι πολλές ατάκες έμειναν στην ιστορία του ελληνικού κινηματογράφου, όπως έλεγε ο αξέχαστος Φωτόπουλος «Ετούτο μου» Ο Κούρκουλος «Όχι άλλο κάρβουνο», Στη Στέλλα  ο Φούντας  «Στέλλα φύγε, κρατάω μαχαίρι» κ.λ.π.
Τις ατάκες του ελληνικού κινηματογράφου θα τις βρείτε μαζεμένες εδώ:

http://www.gnomikologikon.gr/movie-lines.html#axzz2yqCB6t5S
http://www.metrogreece.gr/ArticleDetails/tabid/82/ArticleID/371709/Default.aspx
http://endiaferonta.com/?p=15198
http://www.anekdotakias.gr/atakes-ellinikes-tainies/
http://clopyandpaste.blogspot.gr/2009/11/40.html#axzz2yqE10bhs

Όλες οι περιπτώσεις έχουν εξεταστεί και είχαν την ίδια επιτυχία. Τις περισσότερες φορές με το καλό και άλλες με το κακό. Χιλιάδες ταινίες και χιλιάδες οι στιγμές ξεγνοιασιάς που ζήσαμε και ακόμα ζούμε να τις θαυμάζουμε. Δυστυχώς, είναι αδύνατον να τις βάλω όλες εδώ, διότι δεν είναι δυνατόν να γίνει αυτό. Εσείς όμως μπορείτε να τις δείτε αν ενδιαφέρεστε όλες μαζεμένες εδώ:

http://www.greek-movies.com/movies.php

Υπάρχει ένα σημείο ψηλά που μπορείτε να βάζετε χρονολογία, που είναι η χρονολογία προβολής της ταινίας που σας ενδιαφέρει π.χ. 1960-1969 θα δείτε με αλφαβητική σειρά τις ταινίες αυτών των 10 ετών, το είδος της ταινίας  π.χ. δραματική, κωμωδία κ.λ.π. και σαν παραγωγή πρέπει να γράψετε Ελλάδα, αλλιώς θα εμφανίζονται και τα μεταγλωττισμένα κινούμενα σχέδια στα ελληνικά.

Μέσα απ’ αυτές μάθαμε την πραγματική κοινωνία, όπως την είδαν κάποιοι μέσα από τις ταινίες με τον Κούρκουλο, είδαμε τη φρίκη του πολέμου μέσα από αυτές τις ταινίες, πρόσωπα της επανάστασης, αστυνομικά και τα διάφορα μελό που κλάψαμε όταν μια δυστυχισμένη ένιωθε ότι ο κόσμος χάνεται γι’ αυτή, όταν την εγκατέλειψε εκείνος π’ αγαπά. Ο Δαλιανίδης καθιέρωσε τα μιούζικαλ και ο Χατζηχρήστος τον βλάχο Θύμιο. Πολλοί ηθοποιοί πέρασαν, οι περισσότεροι όμως δυστυχώς δεν βρίσκονται στη ζωή. Πάντα υπήρχε η γεροντοκόρη, η υπηρέτρια με τα λεκτικά μαργαριτάρια, ο κοντός, η άσχημη, αλλά σε άλλα έργα την έβλεπες πετυχημένη προξενήτρα, υπήρχε ο γόης που τον κυνηγάνε πολλές, αλλά στο τέλος έγινε μονογαμικός, ο αστειούλης, ο γκρινιάρης, ο γρουσούζης κ.λ.π.

Οι ερωτικές σκηνές στα κατάλληλα έργα και στις κωμωδίες ήταν από λίγες μέχρι ανύπαρκτες. Έβλεπες μια σεμνοτυφία να διακρίνει τους ηθοποιούς, αλλά σε έργα του ερωτικού είδους το σεξ ήταν απόλυτο. Δεν μπορούσαν όλοι οι ηθοποιοί να γυρίσουν ερωτικές σκηνές. Η Λάσκαρη και η Ναθαναήλ τα κατάφεραν. Από άνδρες θυμάμαι το Σπύρο Φωκά και τον Άγγελο Αντωνόπουλο. Ο Αλεξανδράκης, αν και ζεν πρεμιέ της εποχής, απέφευγε τις ερωτικές σκηνές. Μια απόπειρα που πήγε να κάνει στην ταινία Δάκρυα για την Ηλέκτρα, έμεινε απόπειρα.  Δεν μπόρεσε να βγάλει το παντελόνι στη σκηνή του μπάνιου, αν και του το επέβαλε ο σκηνοθέτης. Επικράτησε η δική του άποψη. Αντίθετα, η Λάσκαρη ολοκλήρωσε με ευκολία σωστά την εν λόγω σκηνή. Ο σκηνοθέτης σεβάστηκε την επιθυμία του ηθοποιού και του έκανε το χατίρι.

Επίσης, ο Αλεξανδράκης λόγω των πολιτικών του πεποιθήσεων, ήταν αριστερός, απαγορευόταν να ταξιδέψει εκτός Ελλάδος. Όμως η σκηνή της ταινίας μια τρελή- τρελή οικογένεια απαιτούσε σκηνές στη Βενετία. Δεν δίστασαν λοιπόν να μετατρέψουν το στούντιο σε μια εικονική Βενετία και να γυριστεί εκεί το έργο. Αυτός είναι ο λόγος που το έργο αυτό έγινε μιούζικαλ, ενώ ο αρχικός του σκοπός δεν ήταν αυτός.

Το ξύλο που έτρωγαν ήταν πραγματικό, για να είναι φυσικές οι αντιδράσεις τους. Ειδικά, την εποχή που γυριζόταν το έργο το ξύλο βγήκε από τον Παράδεισο η Αλίκη είχε φάει πολύ ξύλο. Απανωτά χαστούκια, αλλά δεν ήταν μόνο αυτά που φαίνονται στην σκηνή, αλλά και όσα έχει φάει μέχρι να πετύχει τη σκηνή σωστά. Άλλος ένας που έτρωγε χαστούκια ήταν ο Αλέκος Τζανετάκος και σε ένα έργο μόνο ο Βουτσάς.

Οι πιο πολλοί ηθοποιοί ήταν αυτοδίδακτοι. Δεν είχαν παρακολουθήσει κάποια σχολή, αλλά έπαιζαν με τη ψυχή και το πηγαίο τους ταλέντο. Οι πιο πολλές ατάκες ήταν από αυτοσχεδιασμό, αλλά πολλοί συμπρωταγωνιστές τους δεν έχαναν τα λόγια τους, αντίθετα συμπλήρωναν με επιτυχία τη σκηνή και μας χάρισαν αυτόν τον πλούτο. Ο σκηνοθέτης δεν σταματούσε αυτή την αλλαγή, αντίθετα την έβρισκε σωστή και την συμπεριελάμβανε στην ταινία.

Θυμάμαι σε μια συνέντευξη του Ηλιόπουλου να λέει ότι ήταν χορευτής πριν γίνει ηθοποιός. Επειδή του άρεσε η υποκριτική πήγε να δώσει εξετάσεις στη δραματική σχολή και τον απέρριψαν. Όμως δεν τον πτόησε αυτή η αποτυχία ευτυχώς, και ξαναδοκίμασε. Αν δεν το έκανε, δεν θα τον ξέραμε και κάποιος άλλος θα πλαισίωνε το ρόλο του. Μπορεί να ήταν περισσότερο ή λιγότερο ταλαντούχος όμως.  Θα χάναμε αυτόν τον χωρατατζή που τον ακούς να λέει σε μια ταινία:

«Είμαστε μια ωραία ατμόσφαιρα».

Θα ήταν παράλειψή μου να μην αναφερθώ στα θερινά τα σινεμά. Η γενιά μου ήταν η τυχερή που τα πρόλαβε. Από την πρώτη δημοτικού, αν και δεν καταλάβαινα πολλά, πήγαινα και παρακολουθούσα εκεί  αυτά τα έργα. Όμως όταν ήταν ακατάλληλα δι΄ ανηλίκους δεν μας άφηναν να μπούμε. Τα αγόρια της ηλικίας μου ή και μεγαλύτεροι σκάλωναν στην κληματαριά ή στον τοίχο και έβλεπαν δωρεάν το έργο. Εμείς τα κορίτσια δεν είχαμε αυτή τη δυνατότητα. Εγώ δεν μπορούσα σ’ αυτή την ηλικία να δω αίμα. Έτσι κι αλλιώς έκλεινα τα μάτια. Επίσης, δεν έβλεπα τις ερωτικές σκηνές. Στο γυμνάσιο πια αρχίσαμε να βλέπουμε όλα τα είδη, εκτός από αυτά που είναι ακατάλληλα πάνω από 18 ετών, που ούτε καν τα πλησιάζαμε.

Σήμερα, έχουμε τους πολυκινηματογράφους που χωρίζονται σε 3-4 αίθουσες και προβάλλονται πολλά έργα εκεί , από τα οποία διαλέγουμε  σε ποιο θα πάμε. Τότε ήταν μία η επιλογή σε κάθε κινηματογράφο. Όταν είχε διάλειμμα έβλεπες τα ζευγαράκια να φιλιούνται κάτω από το φεγγάρι, γιατί ψηλά φαινόταν ο ουρανός με όλα του τα αστέρια,  διότι εκείνη την εποχή δεν υπήρχε μεγάλη φωτορρύπανση και ξεχωρίζαμε τ’ αστέρια. Κάποιοι άλλοι έτρωγαν ποπ κορν και πατατάκια, και άκουγες ένα μασουλητό όλη την ώρα. Όμως η όσφρηση μας ήταν ευχάριστη από το νυχτολούλουδο, τα γιασεμιά, το αγιόκλημα. Κι αν κοβόταν η ταινία για διάλειμμα ή χαλούσε φωνάζαμε «χασάπη» και ου! Μεγάλες αποδοκιμασίες και ο καημένος ο αρμόδιος που πρόβαλε την ταινία, προσπαθούσε άμεσα να τη φτιάξει. Πάντα φεύγαμε με τις καλύτερες εντυπώσεις. Εγώ τα πρόλαβα αυτά τα σινεμά μέχρι την δευτέρα γυμνασίου, το 1982. Ναι, αυτό είναι μια ευκαιρία να θυμούνται οι παλιοί και να μαθαίνουν οι νεότεροι.   Τι ωραία που θα ήταν να υπήρχαν και σήμερα! Μου είπαν ότι στην Αθήνα υπάρχουν κάποια αληθεύει;

Το 1984 πια θυμάμαι πήραμε βίντεο. Αυτό αντικατέστησε το θερινό σινεμά.
Γραφτήκαμε στο βιντεοκλάμπ της γειτονιάς και ενοικιάζαμε 1 ή 2 ταινίες, ανάλογα πόσο ελεύθερο χρόνο είχαμε. Αυτό το κάναμε το Σαββατοκύριακο ή τις αργίες, γιατί ήμασταν μαθητές και δεν νοείτω να δούμε ταινίες τις ώρες που έπρεπε να κάνουμε τα μαθήματά μας. Το κακό ήταν ότι δεν υπήρχαν ταινίες στα βιντεοκλάμπ από τις παλιές. Τότε γράφτηκαν μεγάλα αριστουργήματα, αλλά και προχειροδουλειές. Εγώ έβλεπα μια σειρά από βιντεοκασέτες και δεν θα το πιστέψετε οι καλές ήταν σχεδόν πάντα δοσμένες. Βέβαια όταν τις έβρισκα τις έπαιρνα πέντε- πέντε για να τις προλάβω και πλήρωνα πρόστιμο, επειδή καθυστερούσα να τις επιστρέψω. Κάποιες άλλες φορές γύριζα στο σπίτι χωρίς να πάρω ταινία ή έπαιρνα κάποια που να είχε το Μιχαλόπουλο, γιατί εκείνη την εποχή ήταν ο αγαπημένος μας ηθοποιός. Και βλακεία να ήταν αν έπαιζε ο Πάνος Μιχαλόπουλος το βλέπαμε. Αυτός και ο Γαρδέλης ήταν στην πρώτη θέση της προτίμησής μας. Αυτό συνέβη βέβαια στην εφηβεία μας.

Φυσικά και στον παλιό κινηματογράφο υπήρχαν προχειροδουλειές και άσχημες ταινίες, αλλά ήταν λίγες. Όπως λίγες στα μετέπειτα χρόνια ήταν οι καλύτερες ταινίες. Άκουγες πολλές βωμολοχίες και βλασφημίες. Λέγανε όλοι, και το πιστεύαμε, ότι ο ελληνικός κινηματογράφος έχει πεθάνει. Όμως μας αποζημίωσαν τα έργα «Πολίτικη κουζίνα», το «Αν» του Παπακαλιάτη και «Πέντε λεπτά ακόμα» που γράφτηκαν μετέπειτα. Τον τελευταίο καιρό άρχισαν να γράφονται καλά έργα και ευελπιστώ ότι κάποτε ο Ελληνικός κινηματογράφος θα πάρει τη θέση που του αξίζει. Θα αναστηθεί.

Πιστεύω, πως όσες ταινίες κι αν γραφτούν, οι παλιές ταινίες θα κατέχουν μια μεγάλη θέση στην καρδιά μας. Οι άνθρωποι αυτοί δεν πήρανε ποτέ τους παχουλούς μισθούς, που παίρνουν σήμερα. Κατά τη γνώμη μου, αυτοί έπρεπε να πληρωθούν περισσότερο. Τότε έπαιζαν με την καρδιά τους, γι’ αυτό είναι πιο αληθινοί και αρέσουν. Ευτυχώς και σήμερα υπάρχουν καλοί ηθοποιοί με πηγαίο ταλέντο, αλλά οι ρόλοι που τους δίδονται δεν μπορούν να μας το δείξουν στο έπακρο και αδικούνται. Μας λείπουν καλοί σεναριογράφοι και σκηνοθέτες και θα πρέπει να βρεθούν. Όλα μας τα όνειρα είναι δανεισμένα απ’ αυτές τις ταινίες. Μπορεί αυτοί οι ηθοποιοί να μη ζούνε πια, αλλά θα ζούνε παντοτινά με τα κατορθώματά τους μέσα από τις ταινίες τους, αλλά εμείς και οι επόμενες γενιές θα συνεχίσουμε να γελάμε ή να κλαίμε μαζί τους για πολλά- πολλά χρόνια ακόμη.

 

Αφιέρωμα στον ελληνικό κινηματογράφο

Αφήστε μια απάντηση

Πριν αφήσετε κάποιο σχόλιο διαβάστε τα εξής:

 
  • - Τα σχόλια σας θα πρέπει να εγκριθούν από τους διαχειριστές της ιστοσελίδας πριν δημοσιευτούν.
  • - Παρακαλούμε χρησιμοποιήστε Ελληνικούς χαρακτήρες, σχόλια γραμμένα σε greeklish δεν θα εγκρίνονται.
  • - Όνειρα που βλέπετε Σάββατο βράδυ προς ξημερώματα Κυριακής δεν θα εξηγούνται. Αν σ' αυτή την ημερομηνία γράφετε όνειρα άλλων ημερών αυτό υποχρεωτικά πρέπει να επισημαίνεται, για να λαμβάνουν απάντηση και τα όνειρα αυτά. Όταν όμως γράφετε όνειρα με Κυριακάτικη ημερομηνία και είναι άλλων ημερών, πρέπει να γίνεται υποχρεωτική επισήμανση αυτού, ώστε να παίρνουν άμεσα απάντηση, αποφεύγοντας την ερώτηση αν είναι Κυριακάτικο. Όταν δεν υπάρχει επισήμανση, θα θεωρούνται Κυριακάτικα και δεν θα παίρνουν απάντηση.
  • - Όνειρα που βλέπετε Σάββατο βράδυ προς ξημερώματα Κυριακής δεν θα εξηγούνται.
  • Διαβάστε τους όρους χρήσης μας
  • - Να είστε υπομονετικοί, οι χρήστες που απαντούν στα σχόλια σας είναι εθελοντές και θα σας απαντήσουν μόλις μπορέσουν.
  • -Παρακαλούμε διαβάστε τους παραπάνω όρους πριν καταχωρήσετε κάποιο σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο